Η γκαλερί ΠΑΠΑΤΖΙΚΟΥ (Αγ. Αντωνίου 26 – Βέροια), εγκαινιάζει την Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017 την έκθεση του Άγγελου Αντωνόπουλου και Γιάννη Ζιώγα με τίτλο «ΣΗΜΕΙΟΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ».
Στην έκθεση παρουσιάζονται ζωγραφικά έργα και γλυπτικές κατασκευές των Άγγελου Αντωνόπουλου και Γιάννη Ζιώγα.
Κοινό ΣΗΜΕΙΟΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ για τους καλλιτέχνες στην παρούσα έκθεση δεν είναι η πόλη της Βέροιας μόνον, όπου για πρώτη φορά παρουσιάζουν την εργασία τους, αλλά και η σύνδεση του έργου τους με την ταυτότητα είτε μέσα από τη σχέση του απεικονιζόμενου με τον περιβάλλοντα χώρο (Άγγελος Αντωνόπουλος) είτε με τη διερεύνηση της τριπλής φύσης της φιγούρας (Γιάννης Ζιώγας).
Ο Άγγελος Αντωνόπουλος τοποθετεί τις φιγούρες του σε χώρους περιπλάνησης. Οι φιγούρες του κινούνται σε ένα πλαίσιο που διερευνά μέσα από τις προβολές του υποκειμένου τη σχέση του με την όποια αντικειμενική πραγματικότητα, ή, τουλάχιστον, την πραγματικότητα που ο καλλιτέχνης ορίζει ως υπαρκτή.
Ο Γιάννης Ζιώγας σχολιάζει το αρχετυπικό θέμα του Ιανού, της ρωμαϊκής θεότητας. Ο Ιανός, σύμβολο του χρόνου, αποτελεί μια αποτύπωση του χρόνου ως μιας αναφοράς όπου το πριν το μετά και το τώρα συνδέονται με αλληλένδετο και συνεκτικό τρόπο. Τα έργα που παρουσιάζονται αποτελούν σχολιασμούς πάνω στην έννοια της τριαδικότητας και της ενότητας τριών ετεροτήτων.
Ο Άγγελος Αντωνόπουλος γεννήθηκε στα Τρόπαια Αρκαδίας το 1957. Σπούδασε στην ΑΣΚΤ της Αθήνας ζωγραφική με τους Δ. Μυταρά, Δ. Κοκκινίδη, Β. Δημητρέα και σκηνογραφία με τον Β. Βασιλειάδη. Παρουσίασε την πρώτη του ατομική έκθεση με έργα ζωγραφικής στην Αθήνα (1986, γκαλερί F) και το 1990 δημιούργησε ένα μεγάλο ζωγραφικό διάκοσμο για τον αθηναϊκό κινηματογράφο Ιντεάλ, ενώ αργότερα διακόσμησε με ανάλογο τρόπο τον κινηματογράφο Σινεάκ στον Πειραιά. Κατά την επόμενη περίοδο της δουλειάς του, στράφηκε προς τις εγκαταστάσεις με γλυπτά και κατασκευές. Διατήρησε πάντως ορισμένα χαρακτηριστικά της παλιότερης ζωγραφικής του, κυρίως τη χρωματική λιτότητα και τη συχνή χρήση του μαύρου-άσπρου. Ο περιορισμός του χρώματος, σε συνδυασμό με τη σχεδιαστική ακρίβεια, τονίζει την εννοιολογική διάσταση των θεμάτων του, τα οποία φανερώνουν μια διάθεση έρευνας με ανθρωπολογικό περιεχόμενο, όπου τα σχόλια για την ανθρώπινη φύση συνυπάρχουν με αυτοβιογραφικές αναφορές. Μια χαρακτηριστική πλευρά της θεματολογίας του έχει ως κέντρο το ανθρώπινο σώμα, κυρίως τη συμβολική προσέγγιση των κάτω άκρων, που εκφράζεται με επεμβάσεις στη μορφή τους.
Τα γλυπτά του, μικρού ή μεγάλου μεγέθους, είναι συνήθως κατασκευασμένα από μεταλλικό πλέγμα και γυψόγαζα. Παράλληλα όμως χρησιμοποιεί διάφορα τεχνικά και εκφραστικά μέσα (ζωγραφική, φωτογραφία, αντικείμενα, κ.ά.) σε επίτοιχες ή τρισδιάστατες συνθέσεις, με έμφαση στη σχέση τους με το χώρο. Η εικαστική επεξεργασία των έργων του αναδεικνύει την αρτιότητα των μορφών, χωρίς να τονίζει τη στατικότητά τους.
Δίδαξε ζωγραφική στο Εργαστήρι Τέχνης της Χαλκίδας (1987-1998) και από το 1989 διδάσκει στο Α’ Εργαστήριο ζωγραφικής της ΑΣΚΤ. Ατομικές εκθέσεις του έχουν παρουσιαστεί σε Ελλάδα και Κύπρο. Έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Ιταλία, Ισπανία, Κροατία, Γερμανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο, Η.Π.Α).
Ο Γιάννης Ζιώγας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1962. Το 2010 εκλέγεται Επίκουρος Καθηγητής (αντικείμενο Ζωγραφική) στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας (διορίζεται τον Ιανουάριο 2012). Σπούδασε Μαθηματικά (Πτυχίο, Πανεπιστήμιο Αθηνών). Κατέχει το Master of Fine Arts από τη School of Visual Arts (1991, Νέα Υόρκη), είναι διδάκτορας του Πανεπιστήμιο Αιγαίου (2013). Έχει πραγματοποιήσει είκοσι ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Πραγματοποίησε residencies στη Νέα Υόρκη και έχει διδάξει ως επισκέπτης καλλιτέχνης σε πολλά Πανεπιστήμια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Για το έργο του έχουν γραφεί κριτικές στον ελληνικό και διεθνή τύπο (New York Times, Artnews, Sculpture, Giornalle dell’ Αrte) Έχει γράψει κείμενα για τη θεωρία της τέχνης καθώς και τα βιβλία: Ο βυζαντινός Μάλεβιτς, Ο Ταρκόφσκι στη Χαλκίδα, Όψεις Λογοκρισίας (συλλογικός τόμος), Το Ημερολόγιο ενός ΠΔ/407. Από το 2007 διοργανώνει την καλλιτεχνική διαδικασία Εικαστική Πορεία προς τις Πρέσπες.